Servicevilkår
Generelle oplysninger
Amolia ApS
CVR-nr.: 42544795
Lillevang 4, 4300 Holbæk, Danmark
E-mail: kontakt@amolia.dk
Telefon: +45 42 67 57 10
Fortrydelsesret
Du har som forbruger 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i din bestilling, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Varer, der er fremstillet på bestilling efter kundens specifikationer, er undtaget fortrydelsesretten.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os hurtigst muligt, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse.
Du kan bruge vores returportal her. Det er nemt og hurtigt.
Du skal være opmærksom på, at du bærer risikoen for varerne, indtil vi modtager dem tilbage, hvis noget skulle blive beskadiget eller gå tabt under transporten.
Du skal udfylde og medsende vores returseddel, hvis du ønsker at fortryde dit køb. Retursedlen finder du lige her.
Hvis ikke du har mulighed for at printe, kan du vedlægge en håndskrevet seddel eller skrive på den plukseddel, som vi har sendt med i din oprindelige ordre. Du skal notere på sedlen, hvilke varer du ønsker at returnere.
Varens stand, når du sender den retur
Du kan prøve varen derhjemme på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i brug. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen. Hvis varen har været brugt kan du kun få en del eller intet af købsbeløbet retur, da vi ikke kan sælge varen igen.
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi. Værdiforrigelsen fastsættes af Amolia. Vi anbefaler, at du sender varen retur i original emballage og pakker den forsvarligt ind.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du er ansvarlig for, vil denne blive fratrukket købsbeløbet.
Hvis du benytter dig af din returret, refunderer vi alle betalinger, du har foretaget til os, herunder de oprindelige leveringsomkostninger (men ikke ekstra omkostninger, der skyldes dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder). Vi vil gøre dette uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage efter den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at træde tilbage fra denne aftale. Vi foretager en sådan tilbagebetaling ved hjælp af det samme betalingsmiddel, som du brugte til den oprindelige transaktion.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder dit køb, skal varen sendes til:
Amolia ApS, Lillevang 4, 4300 Holbæk, Danmark
Du kan bruge vores returportal her. Det er nemt og hurtigt. Vi modtager ikke pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Du skal udfylde og medsende vores returseddel, hvis du ønsker at fortryde dit køb. Retursedlen finder du lige her.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du kan klage over fejl eller mangler ved produktet der er opstået indenfor de første 24 måneder. Det er et krav, at manglen ikke er opstået som følge af forkert brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Vil du reklamere over en vare skal du sende en mail til:
kontakt@amolia.dk
vedlægger du ordrenummer på købet, billeder af fejlen og en beskrivelse af fejlen eller manglen. Sker reklamationen mere end et halvt år efter købet ligger bevisbyrden hos kunden. Vi refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger hvis varen skal sendes retur. Det giver vi dig besked om hvis den skal. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine rimelige fragtomkostninger hvis de skal sendes retur. Varen sendes til:
Amolia ApS, Lillevang 4, 4300 Holbæk, Danmark
Du kan bruge vores returportal her. Det er nemt og hurtigt. Vi modtager ikke pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Klageadgang
Hvis du som forbruger ønsker at klage over dit køb, skal du kontakte os på:
kontakt@amolia.dk
Hvis vi ikke kan finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes HusToldboden 28800 Viborg via Nævnenes Hus’ Klageportal.
For at kunne klage skal den vare, du vil klage over, have kostet mindst 1.110 DKK. og højst 100.000 DKK. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Hvis du bor i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til Europa-Kommissionens klageportal her - HTTP://EC.EUROPA.EU/ODR
Senest opdateret den 21. februar 2025.